Witcher Netflix از Black Washing رنج خواهد برد
متن دلخواه شما
دانلود فیلم و سریال ایرانی
سه شنبه 23 مهر 1398 ساعت 14:53 | بازدید : 182 | نوشته ‌شده به دست ناصر | ( نظرات )

وقتی اقتباسی از یک کتاب ، کمیک یا بازی ویدیویی که به صفحه بزرگ یا کوچک انجام می شود صورت بگیرد ، متاسفانه کاملاً طبیعی و اجتناب ناپذیر است که این واقعیت را فرض کنیم که برای بهتر یا بدتر شدن دستخوش تغییراتی خواهد شد ، اما کاری که در حال حاضر انجام می شود صنعت در حال حاضر نگران کننده و ظالمانه است ، و در حال حاضر سری سریال The Witcher … را لمس کرده است . اما آنچه آنها با این سریال در ارتباط هستند این است که از خط خارج شوید.

Witcher سریالی است که هم اکنون توسط Netflix تولید می شود و بر اساس رمان های فانتزی قهرمانانه شمشیر و جادوگری نوشته شده توسط Andrzej Sapkowski ساخته شده است که به لطف بازی های عالی و موفقی که توسط CD Project RED ساخته شده محبوبیت پیدا کرد . به تازگی هنری کاویل به خاطر نقش گرالت ، شخصیت اصلی تأیید شد. و در حالی که اینترنت از این نظر تقسیم شده بود ، تا زمان انتشار Ciri ، شخصیت مهم دیگر این سریال نگذشت که آشوب واقعی رخ داد.

از طریق اعلامیه بازیگری مشخص شده است كه نتفلیكس در حال جستجوی نقش سیری به "یك دختر BAME" 16 یا 15 ساله است كه برای كسانی كه BAME را نمی شناسند ، مخفف " سیاه ، آسیایی ، اقلیت است. قومی »که به معنی« اقلیت سیاه ، آسیایی یا سایر اقلیت های قومی »است .

Netflix Ciri بازی Witcher
شرایط لازم برای بازیگران Ciri برای سریال The Witcher Netflix

قبل از ادامه اجازه دهید من به شما چیزی بگویم ، من نژادپرست نیستم ، من مخالف هیچ کس نیستم ، با هر نژاد یا عقیده ای مخالف هستم و مشکلی ندارم که هویت یک شخصیت تا زمانی که توجیه شود تغییر می کند. اما در اینجا چندین مشکل وجود دارد که می خواهم در مورد آنها صحبت کنم.

اولین مورد ، استماع انتخابی این بازیگران بود ، مواردی وجود داشته است که شخصیت هایی که در ابتدا سفید بودند توسط بازیگران سیاه پوست تفسیر می شوند ، نمونه بارز این موارد عبارتند از:  هایمدال (حماسه ثور) و دوممینو ( Deadpool 2 ) ، اما ادریس البا و زازی بیتزآنها برای یک نقش در برابر لیست بازیگران از همه اقوام و رنگ رقابت می کردند و در بین همه آنها نقش خود را برای استعداد خود (که می خواهم باور کنم) حفظ کردند با وجود اینکه از نظر جسمی با شخصیت هایی که بازی می کنند متفاوت بودند. بنابراین مسئله این نیست که آنها صرف نظر از نژاد به دنبال یک بازیگر عالی و برجسته برای نقش سیری هستند ، مسئله این است که نتفلیکس به طور خاص به دنبال یک بازیگر زن یا یک زن آفریقایی ، زن آسیایی یا هر اقلیت قومی دیگری است ، تا زمانی که وقتی سفید نیست ، با توجه به اینکه سیری در کتاب ها به عنوان دختری با موهای آسن ، پوست های کم رنگ و چشم های زمردی بزرگ توصیف شده است ، طعنه آمیز است .

شخصیت Ciri The Witcher 3 The Wild Hunt Character
طراحی Ciri برای بازی ویدیویی The Witcher 3: The Wild Hunt
اگر آنها به دنبال هر دختری بودند كه به طور كلی جزئی به همه شركت كنندگان فرصت می داد تا بتوانند سیری را به دنبال فراتر از رنگ پوست خود نشان دهند و به استعداد خود توجه كنند ، مشكلی نخواهد بود ، اما آنها تصمیم گرفتند این كار را از این طریق صرف كنند و از این طریق انجام دهند. هدف از تبلیغ "این مد" و عدم نژادپرستی به دلیل عدم درج شخصیت های متنوع در این سریال ، آنچه نتفلیکس با این بازیگری انجام می دهد نژادپرستی استراه دیگری برای فراخواندن آن وجود ندارد ، این واقعیت که یک نژاد خاص بدون توجه به اینکه اقلیت باشد یا نژادپرستانه نباشد ، تبعیض قائل می شود ، با این تفاوت که پیشروهای خود تجزیه و تحلیل سفید پوست از ترس از آسیب دیدن خواستار این تغییرات هستند. تصویر عمومی وی قبل از یک گروه جمعیتی که خود را مظلوم اعلام می کند و اینکه درآمد وی باعث نمی شود رضایت گروهی از افراد صادق را برآورده کند حتی نمی تواند این سریال را تماشا کند.

دلیل اینکه من به این موضوع اهمیت خاصی می دهم این است که این دلیل اثبات عدم مراقبت فن است و باید هدف اصلی راضی بودن باشد زیرا این اصلی ترین عمومی است که این محصول را مصرف می کند ، بنابراین نیازی نیست که حتی تغییر مسابقه یک شخصیت را بیش از آنچه که با چنین اهمیت نقشه بزرگی رقم زده شود ، در نظر بگیرید.

مواقعی وجود دارد که من از اهمیت زیادی برخوردار نیستم زیرا به وزن قابل توجهی نیاز ندارد ، اگر در مورد تغییر شکل ظاهری یک شخصیت اظهار نظر نکنم ، به این دلیل است که من تا زمانی که یک نجیب اصیل وجود دارد و بازیگر / بازیگر برجسته ، نسبت به ظاهر آن بی تفاوت هستم. همانطور که در مورد فیلم جنجالی 2003 Daredevil ، که یک کینگ پین سیاه را با بازی در نقش بازیگر فقید اما افسانه مایکل کلارک دانکن ، به ما ارائه داد ، که بدون توجه به اینکه نوار را دوست دارد یا نه نقش این بازیگر را دوست داشتم. ، و من تغییر نژادی را چیز بدی ندیدم ، علاوه بر این ، توصیف کینگپین: مردی بزرگ و حجیم است که بازیگر بیش از آن برآورده می شود و رنگ پوستش اهمیتی ندارد.

اما کنار گذاشتن یک گروه کامل از انسانها به سادگی و صرفاً برای تبلیغ دستور کار و نام آن "تنوع" باعث می شود خون من به طور جدی جوش بیاید ، لازم به ذکر نیست که در بسیاری موارد درست است که رنگ پوست شخصیت برای آن بی ربط نیست. طرح واقعیت این است که ریشه های قومی سیری ریشه های اصلی استدلال کل حماسه است ، ما درمورد شخصیتی بسیار مصمم که از نظر اخلاقی در ماده اصلی آن صحبت می کنیم صحبت می کنیم و وزن بسیار زیادی در طرح دارد.

در این حالت آنها باید به دنبال بازیگری با ویژگی های مشابه با آنچه در کتاب شرح داده شده بود ، و نه به دلیل نژاد پرستی ، بلکه به این دلیل که شخصیت مورد نظر به این طریق نیاز دارد. تصور کنید که در هری پاتر تصمیم گرفته اند که در بازیگران یکی از شخصیت های اصلی مسابقه را تغییر دهد ، اینگونه نبود. برای نقش رون ویلی ، بازیگر جوان قرمزپوست به دنبالش بود ، آیا آنها نسبت به مو بور و سبزه برای آن تبعیض قائل بودند؟ نه ، این شخصیت به سادگی از آن خصوصیات خواسته بود ، با سیری باید همان باشد.

و شما خواهید گفت "اما اگر ریشه یك شخصیت برای گفتن یك داستان تغییر كند ، چه چیز دیگری خواهد داشت؟" ، سپس بگذارید من با یك سؤال به شما پاسخ دهم ، به نظر شما اگر آنها یكی از شخصیت های خود را در فیلم Black Panther تبدیل كرده بودند ، چه اتفاقی می افتاد؟ اصلی در یک مرد سفید پوست؟ ، سؤال دیگری که من از شما می پرسم ، چه اتفاقی می افتاد اگر شخصیت اریک کیلمونگور توسط چانینگ تاتوم به جای مایکل ب. جردن تعبیر می شد ؟ پس ، چرا 100٪ لازم بود که به درستی تصویر کنیم جوامع موجود در Black Panther و اینجا نیستند؟ بیشتر این است که ما این مسئله را کمی بیشتر از آن انجام دهیم ، از اینکه اگر آنها یک فیلم بیوگرافی را پیشنهاد دهند ، براساس زندگی مارتین لوتر کینگ با بازی رایان گوسلینگیا  فیلمی که داستان مالکلم ایکس را با متیو مک کونوگی و بازسازی 12 سال برده داری با جکی چان روایت می کند ، وقتی این مقایسه ها را می کنید ، وقتی متوجه می شوید که شستشوی سفید ، بازیگران یک بازیگر سفیدپوست توسط شخصیتی است که برعکس ، معمولاً شستشوی سفید و سیاه نیست ، بلکه برعکس ، تفاوت چندانی با هم ندارند .

C شخصیت های قومی hange فقط به لحاظ سیاسی درست واقعا بی احترامی و حتی نژادپرستانه استچرا ، به جای به دست آوردن هویت شخصیتی که از قبل ایجاد شده و مجبور به تغییر و تحول نیست ، آیا بهتر است که با هویت ها و داستان های خاص خود ، شخصیت های جدید رنگی یا قومی مختلفی بسازند؟ پس از تمام دنیای Witcher به اندازه کافی گسترده است که شخصیت های جدیدی را نیز شامل شود که غنای آثار را غنی تر می کند و این راهی خواهد بود که نتفلیکس بتواند با دانه های شن خود به دنیای بزرگی که این نویسنده آفریده است ، یا به من بگوید ترجیح می دهید چه چیزی را تغییر دهد. رنگ یک شخصیت از قبل تأسیس شده یا شخصیتی جدید و کاملاً اصیل را ایجاد می کند؟ حداقل این به نظر من بهترین راه برای احترام به مطالب اصلی و درست بودن از نظر سیاسی است.

پس چرا آنها این کار را نمی کنند؟ شخصیت های جدید و جالبی ایجاد می شوند و نمونه های زیادی در مورد آن وجود دارد: ژول وینفیلد (Pulp Fiction) ، T'challa (پلنگ سیاه) ، Blade ، Django ، Mace Windu (جنگ ستارگان) ، Stacker Pentecost (Rim Pacific Rim) ، جکی براون ، Frozone (The Incredibles) ، Cyborg (لیگ عدالت) ، طوفان (مردان ایکس) ، کارل جانسون "CJ" (Grand Theft Auto) ، جیمسون لاک (Halo) ، سیاه دینامیت... همه اینها و بسیاری دیگر شخصیت های آفریقایی-آمریکایی و اصیل هستند ، پس چرا شما جرات این کار را نمی کنید؟ ساده ، زیرا این کار سخت است ، زیرا کسانی که مسئولیت این کار را دارند فقط یک دسته از تولید کنندگان و نویسندگان ارزان قیمت هستند ، که آنها می خواهند با تبلیغ شخصیت های متنوع به ارزانترین روش ممکن ، بدون تلاش برای کمترین و بدترین چیز ، اگر مخالف آن باشید ، اعتبار تبلیغ و برنامه ریزی صحیح را به دست آورند و از نظر سیاسی نیز صحیح باشند. به عنوان یک نژادپرست یا یک ماکو یا یک هوموگو یا یک زنوفوب و غیره ... در حالی که SJW "جنگجویان عدالت اجتماعی" (افرادی که برای پیروی از مواضع اجتماعی که مترقی تلقی می شوند ، خود را "از نظر سیاسی" صحیح می دانند) ، یک حرکت جدید را در اینترنت برای یک سریال تلویزیونی ایجاد می کنند که حتی آنها را نمی بینند. و همه چیز در رتبه بندی های بدبختانه و بررسی های سریال به اوج خود خواهد رسید ، زیرا طرفداران هیچ وقت بازار هدف نبودند و SJW آن را نمی بینند زیرا آنها به دنبال کار بعدی می شوند تا برای این کار تخلف کنند و این به لغو سریال ها منجر می شود و البته مطمئناً همه چیز مقصر "نژادپرستی اینترنتی" خواهد بود و ما آماده چنین تنوع نیستیم.

نمی دانم چرا همه اینها برای من بسیار آشنا خواهد بود؟ ... .. آه بله، توجه داشته باشید مرگ ، جالب توجه است Netflix بکشد، آیا شما تاثیر آن این فیلم بود به یاد داشته باشید؟، برای کسانی که نمی دانند و کوتاه، توجه داشته باشید مرگ مانگا ایجاد شده توسط تسوگومی اوبا ، که در آن تمام شخصیت آنها آسیایی هستند (زیرا آنها در ژاپن حوادث را برگزار می کنند) ، خوب ، زیرا آنها فکر بهتری نسبت به تغییر قومیت همه شخصیت ها ، گذراندن شخصیت اصلی و پایان دادن به آنتاگونیست نداشتند ، چه اتفاقی افتاد؟ ... آنها فقط بدترین بازوفی را ایجاد کردند که هر انسانی بتواند آه و خشم و نارضایتی همه طرفداران کار اصلی و انتقادهای مخرب مربوطه را ایجاد کند ... بله ، فقط همین.

تا آنجا که من نگران هستم Witcher of Netflix باعث ایجاد تنوع نمی شود ، نژادپرستی نقاب دار را به شکلی ریاکارانه ترویج می کند و اگر می خواهیم این پیشرفت گرایی دروغین به پایان برسد ، باید آن را به تهیه کنندگان این سری که در آن واقعاً صدمه می زند ، بدهیم ، در نمونه کارها ، بنابراین که من حداقل قصد پشتیبانی از هیچ یک از اینها را ندارم و امیدوارم فقط هالیوود و نتفلیکس یک بار برای همیشه درک کنند که چیزی نژادپرستانه تر از جایگزین کردن یک مسابقه با راه دیگر نیست ، مهم نیست که چه چیزی باشد و انجام چنین کاری برای کسی مفید نیست. .





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب